Novinky


Sneh verzus bratislavské križovatky

 

Dávnejšie som čítal skvelý článok, ktorý analyzoval spôsob ako nakladáme s našim vzácnym verejným priestorom na základe stôp vyjazdených v snehu. Ukázalo sa, že autá majú k dispozícií podstatne viac priestoru ako potrebujú a to na úkor chodcov či cyklistov. Ako je na tom Bratislava?

Čítať celý článok: Sneh verzus bratislavské križovatky

 


Prečo to robím?

 

Počas existencie Zelenej hliadky som musel často odpovedať na novinárske či dobrovoľnícke otázky, že prečo vlastne toto všetko dobrovoľníctvo robíme. Odpoveď sa postupne vyvíjala od “pomáhame mestu” cez “chceme takto kritizovať” až po “chceme ľudí kultivovať”. Je však na čase odpovedať obšírne a do hĺbky.

Čítať celý článok: Prečo to robím?

 


Tragédia Filiálky a nás čo okolo nej bývame

 

Trať Bratislava Predmestie – Bratislava Filiálka už viac ako tri desaťročia neslúži pravidelnej vlakovej preprave. Trať nie je živá, ale ani mŕtva. Tento obrovský hluchý priestor upadá, chátra, priťahuje najrôznejšie mestské neduhy, no najmä tvorí obrovskú bariéru medzi mestskými štvrťami a ľuďmi. Aj preto sme sa ako dobrovoľníci pokúsili robiť aktivity, ktoré by aspoň trochu zlepšili situáciu, no železničiarsku byrokraciu sme zatiaľ nezdolali.

Čítať celý článok: Tragédia Filiálky a nás čo okolo nej bývame

 


Bratislava, mesto motorizovaných

 

Odkedy sa nám narodil syn a začali sme kočíkovať, tak sa nám trochu zmenil pohľad na mesto. Doteraz dostupné obchody majú zrazu schody, pri prechádzke s kočíkom sa ulice zdajú byť hrboľatejšie i užšie a na prechádzkach sa pričasto rozprávame nie vedľa seba, ale pre nedostatok miesta chodíme pekne za sebou ako husi. Zaznamenali sme tak naše zážitky počas 1,5-hodinovej prechádzky štvrťou Tehelné pole a dali dokopy zopár postrehov.

Čítať celý článok: Bratislava, mesto motorizovaných

 


Staňte sa súčasťou príbehu

Staňte sa našim sponzorom

Vy ste sponzori našej kampane. Vďaka vašej finančnej podpore môžeme robiť kvalitnú a poctivú kampaň za lepšie Nové Mesto.